Пропоную читачам цікаву розробку виховного заходу з математики:
Конкурс з математики для 7-8 класів «Весела математика»
Мета виховного заходу: активізувати розумову діяльність, зацікавити учнів математикою, показати роль і значення математики в житті людини;розвивати увагу, логічне мислення, вміння знаходити вихід із нестандартної ситуації, навички колективної інтелектуальної праці; виховуватиінформаційну культуру, толерантне ставлення до суперників.
Форма проведення: гра-змагання.
Методи проведення: змагання команд в розв’язуванні нестандартних задач, в умінні висловлювати свої думки, перевіряти чужі розв’язки.
Обладнання: дошка, крейда, картки із завданням, аркуші паперу для записів та розв`язку завдань, ручки, протокол проведення конкурсу, грамоти.
Хід конкурсу «Весела математика»
І –ІІ етап. Організаційний етап.
Формулювання мети й завдань заходу.
(Привітання вчителя та його вступнє слово)
Учитель:
Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми зібрались, щоб стати учасниками конкурсу з математики серед учнів 7-8 класів «Весела математика». Багато хто з вас гадає, що математика наука суха і нудна. Сьогодні я спробую переконати вас в протилежному.
І так, сьогодні буде визначено команду-переможця та математичного ерудита серед учасників конкурсу (того хто більш за всіх здобув балів для своєї команди).
Кожна команда складається з учнів 7-8 класів. Учасників визначає жереб.
Капітанів кожна команда обирає самостійно.
Учитель:
Отож, команди на сцену!
Учитель:
Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела й без зла.
А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне
Нам разом з вами, друзі.
Хто ж буде в цім почеснім крузі?
Члени журі:
____________________________________________________
П.І.Б. члена журі
_____________________________________________________
П.І.Б. члена журі
V етап. Представлення команд.
Кожна команда обирає для себе назву та девіз.
Учитель:
Сьогодні зустрічаються дві команди кміт¬ливих знавців математики. Це учні
7-8 класів. Вітаємо їх.
А ви, команди, поспішайте.
Усе про себе розкажіть.
1-ша Команда:
Вас вітає команда ______________________________________
(назва команди)
Наш девіз: ____________________________________________
(вписати текст девізу)
___________________________________________
(вписати текст девізу)
___________________________________________
2-га Команда:
Вас вітає команда ____________________________________
(назва команди)
Наш девіз: _________________________________________
(вписати текст девізу)
_________________________________________
Учитель оголошує кількість змагань та їх назву.
Учитель:
Наш конкурс складається з 6 змагань:
1. Змагання «Тема»
2. Змагання «Логічне мислення»
3. Змагання «Зашифровані слова»
4. Змагання « Показуха»
5. Змагання «Ребуси»
6. Змагання Капітанів
VІ етап. Змагання І «Тема».
Учитель:
Змагання І називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 4 теми, кожна з яких має 6 питань, які коштують по 1 балу.
Натуральні числа.
1. Клас, що йде після класу мільйонів. (Клас мільярдів)2. Скільки секунд у 1 годині? (3600)
3. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
4. Квадрат числа 40. (1600)
5. Найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5. (95)
6. Яку арифметичну дію виконують для знаходження добутку? (Множення)
Дробові числа.
1. Дробову риску можна розуміти як знак… (Ділення)
2. Сота частина числа. (Відсоток)
3. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний)
4.Добуток чисел 13*15*25*0*2 (0)
5. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так)
6. Знайди 3% від числа 100. (3)
Різні питання
1. Скільки кілограмів має 1 центнер? (100кг)
2. Число 10 у квадраті. (100)
3. У назві якого птаха сорок однакових букв? (Сорока)
4. Найменше трицифрове число (100)
5. Число, що йде за числом 999 999. (1 000 000)
6. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
Сюрприз
1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок.
Скільки птахів летіло? (10)
2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4.
Скільки дітей ішло до школи? (5)
3. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?
(дід, син, внук)
4. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три)
5. Що позначає у математиці тире? («Мінус»)
6. Для чого у математиці вживається кома?
(Відділяє цілу частину дробу від дробової)
VІІ етап. Змагання ІІ «Логічне мислення».
Учитель:
Змагання ІІ називається «Логічне мислення». Складається з 2 завдань. Кожна правильна відповідь – 5 балів.
Умова 1-го завдання
В одній родині було багато дітей. Семеро з них любили капусту, шестеро - моркву, п'ятеро - горох Четверо любили і капусту, і моркву, троє - і капусту, і горох, двоє - і моркву, і горох. А один з бажанням їв і моркву, і капусту, і горох. Скільки дітей було в родині? (10 дітей.)
Умова 2-го завдання «Як лисиця i вовк рибу ділили».
Лисиця i вовк роздобули багато риби.
- Давай, вовче, подiлимо рибу порiвну, - говорить лисиця.
- Давай! Тiльки я в математицi слабкий, дiли ти, лисиця.
Кинула лисиця вовковi 1 рибу, а собi 2.
- Ось тобi, вовче, одна рибка, а менi двi.
- А чи не мало?
- Слухай далi. Тобi 3, менi 4, тобi 5, менi 6, тобi 7, менi 8.
Роздiлила лисиця всю рибу, кожного разу почергово збiльшуючи рибу на одну. (Останнiй раз кинула собi лисиця 20 штук i на цьому риба закiнчилась.) Задоволений вовк думає, що порiвну роздiлили.
А як, по-вашому, хто бiльше отримав риби i на скiльки?
Розв’язування І спосiб:
Вовк отримав:
1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11 + 13 + 15 + 17 + 19 = (1 + 19) + (3+ 17) + (5+ 15) +
+ (7 + 13) + (9 + 11) = 20 х 5= 100 рибин.
Лисицi дiсталося:
2 + 4 + 6 + 8 + 10 + 1 = 14 + 16 + 18 + 20 = (2 + 20) + (4 + 18) = (6 + 16) +
+ (8 + 14) + (10 + 12) = 22 х 5= 110 рибин.
Лисиця отримала на 10 рибин бiльше.
Розв’язування II спосiб:
Ця задача на рiзницеве порiвняння: лисиця щоразу кидала собi на одну рибину бiльше, всього кидала 10 разiв i тому отримала на 10 рибин бiльше.
VІІІ етап. Змагання ІІІ «Зашифровані слова».
Учитель:
Змагання ІІІ називається «Зашифровані слова». На заданих схемах слова зашифровані чис¬лами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання одна¬кові. Враховуються швидкість і правильність виконання. Максимальна оцінка — 5 балів.
1. СІНО - 7190;
ПЕНЯ - 8394.
ПІСНЯ -? (81794)
2. ЛИПА - 5391;
ГНОМ - 4208.
ГЛИНА -? (45321)
ІХ етап. Змагання ІV « Показуха».
Учитель:
Змагання ІV називається « Показуха». Один учасник з команди отримує слова, які потрібно показати, члени команди їх вгадують, кожне вгадане слово - 1 бал.
Для 1 команди:
1. Трикутник.
2. Точка.
3. Множення.
4. Число.
5. Знаменник.
6. Циркуль.
7. Задача
Для 2 команди:
1. Прямокутник.
2. Промінь.
3. Ділення.
4. Дріб.
5. Чисельник.
6. Транспортир.
7. Рівняння.
Х етап. Змагання V «Ребуси».
Учитель:
Змагання V називається «Ребуси». Кожне вгадане слово - 1 бал.
1. ли 100 к (листок)
2. ті 100 (тісто)
3. Е 100 нія (Естонія)
4. ві 3 на (вітрина)
5. мі 100 (місто)
6. 7’я (сім’я)
7. 100 лиця (столиця)
8. нами 100 (намисто)
ХІ етап. Змагання Капітанів.
Учитель:
А зараз Змагання VІ, яке має назву - Змагання Капітанів! Це змагання на швидкість та кмітливість.(Хто перший дає правильну відповідь – отримає 1 бал за кожну задачу).
Задачі – жарти
1. Який годинник показує правильний час лише двічі на добу? (Зіпсований)
2. Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, у кожній торбі – по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва?
(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)
3. Скільки кінців у трьох олівців? (6)
4. Два лижники вийшли одночасно назустріч одне одному. Перший йшов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов до зустрічі другий лижник з першим? (Дві години)
5. Термометр показує три градуси морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри? (Три градуси морозу)
6. Літак долає відстань від Києва до Одеси за 1 год 10 хв. На зворотній шлях витрачає 70 хв без зміни початкової швидкості. Як це пояснити?
(1 год 10 хв=70 хв)
7. Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш? (Груші на вербі не ростуть)
8. Назвати 5 днiв підряд, не називаючи нi чисел мiсяця, нi днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).
ХІІ етап. Підбиття підсумків конкурсу.
Учитель:
Поки журі будуть підраховувати бали, вам треба обрати в кожній команді одного найрозумнішого учасника сьогоднішньої гри.
Слово для привітання надається журі: Ми вітаємо всіх
Хто в гостi завiтав,
Хто всi свої сили,
Умiння й знання
Умiло показав.
Той нагороди вартий,
Подяк, усiх чеснот.
Тож часу ми не гаймо
І переможцiв привiтаймо.
Учитель:
Переможцями стає команда _______________________.
(назва команди)
Найрозумнішого учасника сьогоднішньої гри з першої команди
обрано, це _______________________________. (ім`я, прізвище учня)
А з другої команди - ___________________________.
Найрозумнішого учасника сьогоднішньої гри з першої команди
обрано, це _______________________________. (ім`я, прізвище учня)
А з другої команди - ___________________________.
(ім`я, прізвище учня)
Переможці нагороджуються грамотами!
(Журі нагороджують переможців)
Діти! Ви молодці!
Вітаємо всіх учасників конкурсу «Весела математика»!
Вітаємо всіх учасників конкурсу «Весела математика»!
Дякуємо вам за чудову гру! До побачення!
Опубліковано на Методичному порталі Сертифікат №0000/63912